Skip to content

Gyerekbarát médiát!

2011. 09 29

Ezer euróból egy másodpercnyi animációt lehet gyártani, az iskolai agresszióval összefügg a túlzott tévézés, a gyerekek valóságshow-kat néznek, a Magyar Rádió mesét indít a Facebookon – hangzott el kedden (2011. szept. 27-én) délelőtt a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) médiakonferenciáján. 

Zárónyilatkozattal kiadásával ért véget a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által közösen megrendezett háromnapos VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádiban. A tanácskozás célja az volt, hogy a szakemberek megvitassák, hogy milyen hatást gyakorol a média, a számítógépes játékok és a mobiltelefon-kultúra a gyermekek és a fiatalok fejlődésére. A Média Műhely is jelen volt az eseményen.

Zsák a foltját

Egy 2009-es kutatás részleteit ismertette Sáska Géza, az ELTE egyetemi oktatója. A kutatás azt vizsgálta, hogy növeli-e az iskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya a középiskolások és tanáraik körében. A vizsgálat a 11. évfolyamos diákok, illetve tanáraik magatartását összesítette. Sáska Géza érdekességképpen kitért a nemek közti agresszió különbségeire is: a lányok körében jóval kisebb a verbális vagy a fizikai bántalmazás, náluk az agresszió inkább a kirekesztésben nyilvánul meg. A vizsgálat kimutatta, hogy az agresszió a gimnáziumi tanulók és tanáraik esetében a legritkább és a különböző szakiskolák tanulói, illetve tanáraik között a leggyakoribb. Zsák a foltját – kommentálta a kutató az iskolatípusok közötti eltéréseket. Az agresszió és a tévézés egyenes összefüggést mutat, azt viszont nem tudjuk, hogy az eleve agresszívabb fiatalok választják-e a kikapcsolódásnak ezt a formáját. A vallásos nevelés hiánya azonban nem áll összefüggésben az agresszióval – tette hozzá Sáska Géza.  

Az MTV elvesztette a gyerekkorú nézőit

A gyermekműsorok szinte teljesen eltűntek a közmédiumokból, egy felmérés egyenes azt mutatja, hogy a gyerekek mese helyett a Való Világot nézik – derült ki Görög Athéna, a Magyar Televízió Gyermek- és Ifjúsági Főszerkesztősége főszerkesztőjének beszámolójából. A televíziós csatorna teljes műsoridejének, mindösszesen három százaléka gyermek, vagy ifjúsági műsor, ráadásul nagy része ismétlés, mert jelenleg egyáltalán nincs pénze a köztévének új gyermekműsorok készítésére – utalt az alacsony nézettségi mutatók okaira Görög Athéna. Ennek megfelelően úgy gondolja, hogy nagyon nehéz feladat lesz a gyerekkorú és fiatal nézők visszaszerzése, de a szeptember 24.-én sugárzott Csudaszombat nézettségi adatai bizonyítják, hogy nem reménytelen a vállalkozás. Januártól egy új, kimondottan gyermekeknek szóló csatorna indul és a 9 év alatti korosztály internetes elérését egy új oldallal tervezi a közmédia.

„Agysejtek vagy agyselejtek”

Jónás István beszámolójában arra a kérdésre kereste a választ, hogy miért van szükség a fiatal rádióhallgatókra? A Magyar Rádió vezérigazgatója elmondta, hogy korábban a közrádiók a fiatalokhoz is szóltak, de mostanra ez megváltozott. Bár a Petőfi Rádió rendelkezik egy állandó fiatal hallgatósággal, de az adatok azt mutatják, hogy ez a közönség nem száz százalékban hűséges a csatornához. Úgy értékelte, hogy a fiatalokat a zenén keresztül, illetve olyan tartalmak szolgáltatásával lehet lekötni, amelyek kizárólag nekik szólnak. Gyerekkorú hallgatója lényegében nincs a közrádióknak, emiatt a Kossuth hangjáték sorozatot indít, amelynek történetébe a közönség is beleszólhat a Facebookon keresztül. – mondta el Jónás István. 

Társadalmi felelősségvállalás

„Nézzék, hallgassák és tanulják meg azt a gyermekek, hogy nem maguk vannak, lehet segíteni másokon” – foglalta össze Lakits Péter, a Chello Central Euro Zrt., kommunikációs, gyártási és kereskedelmi igazgatója, a „Zenével a gyermekekért” elnevezésű kezdeményezés üzenetét. A szeptember 7.-én indult program szereplői a zenei élet kiemelkedő alakjai, lényege, hogy a zene segítségével népszerűsítsenek olyan szervezeteteket, amelyek különböző problémákkal küzdő gyermekeknek nyújtanak segítséget. Arra a felvetésre, hogy a Minimax csatornán miért nem adnak több hazai gyártású animációt így reagált Lakits Péter: „míg ezer euróból megveszünk egy epizódot, addig ugyanennyi pénzből egy másodpercet tudunk legyártatni”.

Puss Máté

Reklámok
No comments yet

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: