Skip to content

Non-profit gyerekrádió: valóban a semmiből építkezik

2011. 10 4

Háttérinformációkkal tűzdelt saját hanganyagok és a partnerektől kapott színes beszámolók – röviden így válaszolt Thomas Röhlinger a Média Műhely azon kérdésre, hogy mi is a  Radijojo. A világ egyetlen, kizárólag gyermekeknek szóló non-profit online rádiójának alapító-vezérigazgatója támogatókért és magyar partnerekért érkezett a VI. Nemzetközi Médiakonferenciára.

A Radijojo a világ közösségi gyermekrádióinak egyesülete mintegy 300 taggal – köztük néhány magyarral – mondta Thomas Röhlinger. Az ötletgazda a Média Műhelynek elmondta: míg korábban csak a kereskedelmi és a közmédia létezett, addig mára megnyílt az út a közösségi média, a non-profit társadalmi médiumok előtt. Véleménye szerint ez elsősorban a technikai újdonságoknak köszönhető, melyek segítségével bárki előállíthat érdekes tartalmakat olcsón és gyorsan, majd rögtön megoszthatja azokat a világgal.

A gyermekrádió célja, Thomas Röhlinger szerint “nyitott gondolkodású polgárokat” nevelni. Ehhez éjjel-nappal sugározzák programjaikat, melyek nem tartalmaznak híreket, nem időhöz kötöttek, úgymond bármikor bevethetők. Saját tartalmat összesen hetente két órában gyártanak, minden más hallgatóiktól, támogatóiktól érkezik a világ különböző pontjairól. Stúdiójuk nincs, egy saját készítésű kabin a bázisuk, ahol minden régi, de működőképes és 30-40 munkanélkülit vagy diákot látnak el feladattal.

A Média Műhely kérdésére, hogy hány gyerek használ internetet, illetve közülük hánynak van igénye az online rádióhallgatásra a vezérigazgató azt felelte: ki tudja, eddig senki sem kínált kizárólag nekik szóló tartalmakat.  A Radijojo kizárólagos előnyeként Thomas Röhlinger az interaktivitást, a könnyen kezelhető tartalmas weboldalt, a mindenki számára felszólalási lehetőséget biztosító rendszert jelölte meg. Kiemelte: nemcsak egyénekhez kívánnak szólni, adásaikat bátran ajánlják tanórákra, például földrajzi, szociális vagy környezeti jellegű tantárgyakhoz, unalmas könyvek helyett” – tette hozzá.

A jövő nemzedékének fejlődése, a világ kultúrái iránt nyitott felnőttek kinevelése közérdek, amit a kormányoknak, a szociális szervezeteknek is támogatniuk kellene – mondta  Thomas Röhlinger. Amint arról beszámolt, a (német) Fejlesztési Minisztérium segítette a rádió elindulását, emellett pedig több, mint száz ország iskoláit, non-profit médiumait, kulturális-, környezetvédő és gyermekvédő szervezeteit tudhatja támogatójának. Az igazgató megjegyezte ugyanakkor, hogy az önkéntesség miatt állandó partnerekre nem számíthatnak, egy reklámokat nem sugárzó, profitmentes rádió működtetése, igazi művészet, valóban a semmiből kell létrehozni valamit”.

 

Bánlaki D. Stella

Reklámok
No comments yet

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: