Skip to content

Hogy sajátítja ki a Facebook a vizuális történetmesélést?

2015. 04 8

Mark Zuckerberg a Facebook alapítója és vezérigazgatója egy San Franciscó-i konferencián megjegyezte, tisztában van azzal, amivel minden technológiai cégnek szembe kell néznie: alkalmazkodnak vagy megszűnnek. A konferencia az új 360-fokos kamerák által készített, a videó élményben új dimenziókat megnyitó, szferikus felvételek és a Facebook kapcsolatára fókuszált.

A Facebook által szervezett fejlesztői konferencián San Franciscóban Zuckerberg közölte, hogy a közösségi háló hamarosan támogatni fogja a szferikus videókat. Az újítás nem egész két héttel azután lesz elérhető, hogy a YouTube támogatni kezdte a hasonló videófunkciókat, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy különböző nézőpontokból nézhessék a videókat.

8037462_8fb13ed048250926d33e2463a04f43e6_wm

Ezeket a videókat egy speciális kamerával veszik fel, ami új típusú videó-élményt nyújt a nézőknek, illetve több érzékre is hatnak egyszerre. Lehet, hogy ez a videó típus még nem mainstreamek, de ez valószínűleg meg fog változni az elkövetkezendő években, ahogy a 360-fokos kamerák egyre olcsóbbak és elterjedtebbek lesznek. Úgy tűnik a Facebook tudatában van a következő váltásnak, és megelőzi a trendet.

„Ha visszatekintesz az öt évvel ezelőtti Facebookra, akkor azt látod, hogy a leggyakrabban megosztott tartalom a szöveg volt, státuszfrissítések és üzenetek. Most képek, és más vizuális tartalmak. Ha előre tekersz öt évet, ezek videók lesznek és ha még tovább, akkor valószínűleg még sokszínűbb tartalmak.” – mondta Zuckerberg.

Észrevétele egy évvel követte azt az eseményt, hogy a Facebook megvette az Oculust, amely cég korábban a „virtuális valóság fejhallgatót” dobta piacra.

A beszéde alatt Mark Zuckerberg megmutatott egy szferikus videót, amelyben a felhasználó a kurzorával tudta váltogatni a különböző nézőpontokat.

„Egy érdekes átmenetben vagyunk. Látjuk, hogy a hagyományos videót keverhetjük a többi érzékre ható tartalommal. Amikor virtuális valóságra gondolunk, a legtöbb ember játékokra gondol. De én tulajdonképpen egy olyan videóra gondolok, ami több szempontból még vonzóbb lehet.”

 

Azoknak, akik már próbálták a „virtuális valóság” szemüvegeket, amilyen az Oculus Rift, azok már tapasztalták azt a „hűha” érzést. Ez a technológia csak egyre gyorsabban fog fejlődni, olcsóbb és jobb lesz. Nem túlzás azt várni, hogy egy napon, ahelyett, hogy átlapozgatnánk a barátaink szafarin készült képeit a Facebookon, feltesszük a virtuális valóság szemüveget, balra nézünk és egy oroszlán bámul ránk.

Forrás: The Washington Post

Fordította: Balázs Barbara

Reklámok
No comments yet

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: