Skip to content

Az HBO bosszút esküdött a Trónok Harca kalózai ellen

2015. 05 8

Az HBO üzenete a sorozat kalóz verziói nézőinek: ,,közeleg a tél… 

A kábelhálózat kiállt vérben tocsogó, közkedvelt sorozatának védelmében és bosszúhadjáratot hirdetett, mikor levelet küldött a brooklyni Videology bárnak, ahol a Trónok Harcát jogtalanul vetítették.

Az említett üzenet egy héttel azután érkezett, hogy az HBO megpróbálta megakadályozni azt, hogy a Trónok Harca sorozat V. évadának epizódjai kalózok kezében kerülhessenek.

A Periszkóp felhasználóit lefülelték, mert megosztották az interneten az új részeket, amire az HBO válaszlépésként fenyegető közleményt adott ki. Bár a csatorna megpróbálta orvosolni az okozott károkat, utólag mégis egyezkedésre kényszerült, mivel az új évad első öt részét már a torrent oldalakon is megosztották, egy nappal a hivatalos premier előtt.

A Videology fenyítése meglepetésként hatott, hiszen köztudott, hogy az HBO Go jelszavak szabadon keringnek az interneten. Az on-line nézők körében pedig a „hacker-etika” elvárása, hogy megosszák ezeket a kódokat, melyek segítségével, a felhasználók műsorokat nézhetnek akár mobilról, akár laptopról.

Richard Plepler, az HBO marketing igazgatója azzal hencegett, hogy a Trónok Harca a legtöbb megosztást elért kalózárú az utóbbi években, és ez csak természetes, mert elkötelezett rajongóknak készült a sorozat, amely függővé tette őket.

Az HBO fenyegetőzése éppen ezért  tűnik álcázott marketingnek, amellyel az HBO Go-t, az új platformot erősítenék a piacon. A Time Warner leányvállalata a kiéheztetés technikáját alkalmazta, hogy majd ennek az „étvágynak” eleget téve az HBO Now csatornán műsorra tűzze az új részeket.

De, ahogy a sorozatban is oly sokszor elhanzik: ,,egy Lannister mindig visszafizeti az adósságait!”  – Így az HBO türelme is véges a kalózokkal szemben.

th5

Brad Adgate, a Horizon Media elemzője szerint nyomást alatt van a sorozat, a konkurencia miatt is, mint például a Netflix, vagy az Amazon. – ,,Egyre inkább növekszik  a kereslet a prémium tartalmak iránt, azt hiszem ezért indulnak eljárások azok ellen, kik ingyen szeretnék nézni a műsorokat.” 

Viszont még így is megválaszolatlan kérdés, hogy miért mutat hajlandóságot a vállalat arra, hogy szemet hunyjon a jelszó megosztások felett és hadjáratot folytasson egy bár ellen. Az HBO viszont tudja, hogy a jelszó megosztás, idővel egy kifizetődő üzlet lesz a cégnek.

A Village Voice szerint minden azzal kezdődött, hogy a Videology, ami önnönmagát, mint bár és vetítő terem hirdette, felszólító levelet kapott, az HBO-tól, amelyben a Trónok Harca  törvénytelen vetítésének azonnal leállítására utasították a szórakozóhelyet.  A Videology azonban csupán egy bár a sok közül, amely ilyen vetítéseket szervez. Wendy Chamberlain, a Videology résztulajdonosa sajnálatát fejezte ki a történtekkel kapcsolatban.

Rövid idézet az HBO leveléből:  “mint fizetett szolgáltató az HBO-nak jogában áll, hogy termékeit megvédje és ha egy másik cég, azok után jövedelemhez jut igazságtalanul, ellenlépéseket fogunk tenni. Nincs ebben semmi új, megszokott eljárás ez..” 

A főkamarás továbbá megjegyezte, hogy az illető bárnak nem volt vetítési joga és nem ez az első eset, hogy az HBO eljárást indít, mert saját tartalmát mások illetéktelenül bemutatják. A HBO megbízottja a 2002-es Maffiózók sorozat esetére reflektált, mikor a cég hasonló levelet küldött ki az ügyben érintett bárok felé. A HBO ezzel az akcióval ugyanakkor, azok figyelmét is felhívja, akik visszaéltek, illetve visszaélnek az HBO Go jelszavakkal, különösen az Egyesült Államok határain kívül.

Számok játéka 

Plepler adataira támaszkodva a Trónok Harcának ötödik évada, epizódonként több, mint 8 millió embert ültet a képernyők elé.

Ezt az adatot nehéz összevetni egy olyan jelentéktelennek tűnő nézőközönséggel, amely összezsúfolódott a Videology vetetéseire, illetve azokkal, akik megosztották az HBO Go jelszavakat. Plepler ismét megerősítette, amit két hete nyilatkozott a CNN riporterének, Brian Stelternek is , miszerint „ez nem egy nagy szám.

Az HBO tehát elnézi, ahogy a felhasználók jelszavakat kölcsönöznek egymástól. Ennek hátterében pedig valószínű a már említett direkt marketing állhat, amely a nézettségi adatok növelésére irányulnak, ugyanis az anyavállalat, a Time-Warner mutatói szerint az HBO Go nézettsége 40 százalékkal emelkedett.

Plepler megjegyezte, amint a jelszó megosztók száma elér egy bizonyos mértéket ,,egyezkedni fogunk velük.,, Érdekesség, hogy manapság egy jelszó háromszor cserél gazdát.

A konkurens cégek, mint a Showtime, Cinemax, Netflix, vagy Amazon már felvették a kesztyűt az HBO ellen, így az HBO mélyen zsebébe kell nyúljon az eredeti tartalmakért. Csak a Netflix, egyedül, 5 milliárd dollárral számol 2016-ra. Az HBO-nak, hogy mérleg nyelvét maga javára fordítsa, ügyfelekre és egy halom pénzre van szüksége.  Ehhez pedig lassan meg kell tennie a szükséges lépéseket az ingyenes online tartalmak ügyében is.

 

Forrás: Mashable

Fordította: Pál Wendel

 

 

 

 

Advertisements
No comments yet

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: