Skip to content

Mesterséges intelligenciát használ a Facebook, hogy megértse a szöveges bejegyzéseid

2016. 06 6

A Facebook kifejlesztett egy MI (Mesterséges Intelligencia) szoftvert azért, hogy megértsék, az emberek milyen bejegyzéseket osztanak meg a közösségi oldalon. A ‘Deep Text’ (Mély Szöveg) felépítése lehetővé teszi, hogy az “majdnem emberi pontossággal” értsen meg egy bejegyzést, írta a Facebook egyik blogbejegyzése.

Facebook

Forrás: Reuters

 

Az MI rendszer azért jött létre, hogy a felhasználó minél többet hozzon ki az oldalból, és egyúttal megelőzzék a spam vagy nem kívánatos üzeneteket is.
A Deep Textet a Facebook Messenger segítségével tesztelik, és azt is megfigyelik, milyen válaszokat ad néhány tipikus keresésre.

Spam megállítva

A Messengert használva a rendszer könnyűszerrel kiszűri, amikor valaki arról beszél, hogy épp utazni készül, és ez a szoftver a robotokat – röviden botokat – arra vezérli, hogy megkérdezzék, hívjanak-e nekik egy taxit.

Hasonlóképpen, ha valaki azt írja, hogy el akar adni valamit, akkor a Deep Text alapú botok kiszűrik az információt arról, hogy mit akar az illető eladni és mennyiért, valamint javasolja hogy az eladó használja a Facebook eladói eszközöket, hogy a hirdetés minél nagyobb közönséghez eljusson.
A Deep Text a Facebook egy olyan kutatásából fejlődött ki, ahol olyan botokat programoznak, amelyek automatikusan segítik a felhasználókat.
A jövőben szeretnének finomítani az MI szoftver azon képességén, ami megérti a mélyebb jelentéseket a szövegben, hogy így észrevegye az összefüggést két olyan szó között, mint a ‘bro’ és a ‘haver’, amiket általában más nyelvi eszközök nem vesznek észre.

Ahelyett, hogy emberek irányítanák a szoftvert, hagyták magától tanulni az emberi nyelvből magából, és az sikeresen meg is rajzolt egy térképet arról, hogy a szavakat hogyan használják a felhasználók és azok milyen kapcsolatban állnak egymással.
A szövegek jobb megértése jól jöhet, ha hosszú szövegalapú beszélgetésekre kerül sor a Facebookon, így ki lehet szűrni a releváns vagy érdekes kommenteket.
Arra is lehetne majd használni, hogy a kommentek közül kiszűrjük a spam vagy nem kívánt válaszokat.

A Facebook azt is kijelentette, hogy a Deep Textet arra szeretné használni, hogy jobban megértse, az emberek mit kedvelnek, és így finomítson a nekik szánt hirdetéseken.
Jelenleg a Facebook szerint a Deep Text másodpercenként több ezer bejegyzést tud analizálni, és több mint 20 nyelven ért.

Mike Murphy írta a Quartz technikai hírportálon, hogy veszélyes az emberek érdeklődési körét enniyre közelről megfigyelni. “Ahogy a Facebook egyre személyesebb keresési eredményeket ad majd meg a webről,  mi az internet egy elszigetelt részére kerülünk” – írta.

Forrás: http://www.bbc.co.uk/news/technology-36434099


/Benkő Molnár Fanni/

Reklámok
No comments yet

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: