Skip to content

Egyetemisták közösségimédiás hírfogyasztása

2016. 06 17

Az új média növekedése érzékenyen reagál a hírközlési szervezetek működésére.
A közösségi média berobbanása alaposan megváltoztatja az információmegosztás mikéntjét.
Ahogy az új üzletek az egyre bizonytalanabb jövővel szembenézve próbálnak fiatalabb, újabb közönséget találni a tartalmaiknak – az okostelefonok piacának gyors növekedése újabb és újabb lehetőségeket ad a tervezésre, az alkotásra, a megosztásra és hírközlésre is.

Ez a tanulmány azt vizsgálja, hogy a fiatal hírfogyasztók, hogyan osztanak és fogyasztanak híreket. Melyik platformokat preferálják? A közösségi médián keresztül (Facebook, Twitter) vagy kifejezetten mainstream szolgáltatóktól: hírügynökség, újság, weboldal vagy mobil applikációkon keresztül jutnak el hozzájuk az információk.  

Kiderült, hogy habár a diákok a hírekhez a közösségi médián keresztül jutnak, mégis más internetes forrásokra támaszkodnak, hogy megbizonyosodjanak az információ hitelességéről.  A helyi híreket nem fogyasztják túl nagy mértékben, de figyelmet fordítanak az egyetemi városok, az egyetemi közösségek híreire és információira.

Ez a kutatás segítheti a hírszolgáltatók felkészülését az új médiafogyasztói generáció igényeinek az új hírközlési formákkal való egyeztetésére, hogy így megtartsák, illetve növeljék a közönségüket.

Forrás: Sage Journals                                                                                     /Szuchy Brigitta/

Advertisements
No comments yet

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: